Consortio 3

Nyheder

Reception torsdag d. 13 december

Kære kunder, forretningsforbindelser og venner af huset

Vi vil gerne markere, at vi er flyttet til Kongevej 28 – og vise vores nye flotte lokaler frem.

Derfor vil det glæde os rigtig meget, at se jer til et par uformelle timer TORSDAG D. 13. DECEMBER FRA KL. 12.00 - 18.00

Vi vil være vært med kransekage, snacks og bobler – og af praktiske hensyn vil vi gerne bede om tilmelding på info@consortio.dk senest mandag d. 10. december,

Vi glæder os rigtig meget til at se jer.

 Venlig hilsen

Claus, Derk og Søren

 

Consortio IT er nu også Microsoft Sølv Partner indenfor ERP

Efter at Consortio IT tidligere på året kunne smykke sig med titlen ”Microsoft Sølv Partner” indenfor kompetencen ”Cloud Platform”, så er det med en pæn portion stolthed, at vi nu har fået tildelt endnu en kompetence – nemlig endnu et sølv partnerskab hos Microsoft, og denne gang indenfor ”ERP” systemer (Enterprise Ressource Planning).

Som Microsoft partner med fokus på ERP herunder specifikt Microsoft Dynamics NAV/Business Central, kombineret med det voksende behov og ønsker for tjenester i skyen, så har vi med vores fokus og indsats bevist, at Microsoft anerkender og respekterer vores erfaring og tekniske kompetencer indenfor vores kerneområder.

Siden dag 1 (som nu er lidt over 2 år siden) har vores ambition og målsætning været at besidde det højeste kompetenceniveau, at have certificerede medarbejdere samt at være blandt de bedste inden for vores felt – og nu har vi så fået beviset for, at vi efterlever de høje Microsoft krav, og bla. bestået flere Microsoft certificeringer, realiseret omsætningsmål og vækst og sidst men ikke mindst succesfuldt implementeret og opgraderet mange NAV løsninger i bla. Azure cloud set-ups samt dokumenteret høj kundetilfredshed.
Kvalitetsstemplet fra Microsoft understreger, at Consortio IT har erfaringen og de tekniske kompetencer, der kræves, for at blive den foretrukne IT-udbyder/partner for strategisk forretningssoftware.

Consortio IT har på kort tid skabt et meget tæt og godt samarbejde med Microsoft og har adgang til værktøjer, support og ressourcer hos Microsoft grundet vores kompetencer og certificeringer – for vores kunder resulterer det i forrretningsværdi, som kun få certificerede partnere som Consortio IT kan tilbyde – og vi er glade for at kunne give vores nuværende og kommende kunder fordelene heraf.

Tag endelig fat i os, hvis vi kan være behjælpelige med rådgivning vedr. opgraderingsscenarier, implementering, udvikling, support eller demoer indenfor Microsoft Dynamics NAV/Business Central, Office 365, PowerBI eller Azure Cloud. 

 

 

Consortio IT inviterer til Microsoft Dynamics NAV/Business Central seminar onsdag d. 28. november

Vi er nu kommet godt retur fra det netop afholdte Directions EMEA, hvor det alt overskyggende fokus som ventet var på Microsoft Dynamics 365 Business Central, der fra d. 1. oktober er det nye navn for Microsoft Dynamics NAV.

Kufferten er pakket ud, og nu kan vi næsten ikke vente med at videreformidle de dugfriske nyheder vedr. den nyeste release samt give indsigt i de konsekvenser, muligheder og fordele, som Business Central kan give. 

Det endelige program er nu klar – og vi er parat med overblik og rådgivning og ser rigtig meget frem til at byde velkomment til et spændende Microsoft Dynamics NAV/Business Central seminar i Sønderborg.

Få en demo af NAV/Business Central, de nyeste features, roadmappet og hvad betyder det. Få overblikket mht. de forskellige licens-scenarier (online, on-prem, Azure – købe eller leje etc.). og få inspiration til, hvordan der kan arbejdes smartere og endnu mere effektivt i ”Modern Workplace” – fremtidens arbejdsplads.

Arrangementet løber af stablen onsdag d. 28. november – og finder sted i Kinorama Biografen, Sønderborg – Borgen Shopping Center, Østergade 4.

De vigtigste nyheder, tiltag og fremtidsplaner fra både Microsoft og Consortio IT gennemgås og dagens program ser således ud:


08:30 – 09:00
Ankomst/registrering, kaffe og croissant

09:00 – 09:15
Velkomst – præsentation af dagens program og Consortio IT

09:15 – 10:30
Præsentation og demo af Microsoft Dynamics 365 Business Central – herunder nyheder, muligheder, licens- og opgraderingsscenarier. Integration og tekniske ændringer på platformen som webklient og udviklingsmiljø. Ligeledes Business Intelligence med præsentation og demo af Power BI

10:30 – 10:50
Pause og netværk

10:50 – 11:40
Modern Workplace - Fremtidens Arbejdsplads, der understøttes med Office 365, digitalisering og Microsoft Azure Cloud

11:40 – 12:00
Opsummering, anbefalinger og Q&A

12:00 -            
Sandwich og netværk

Læn dig godt tilbage i biografsædet  - vi garanterer en informativ og inspirerende formiddag.

Det er gratis at deltage, og tilmelding skal ske til Søren på: skn@consortio.dk senest fredag d. 23. november – vi glæder os til at byde dig velkommen.

Ikke en tur i biografen uden en god film –  vi kvitterer med 2 biografbilletter til alle, der deltager.

Vi glæder os til at se dig.

  

Consortio IT gearer til vækst

Med en stærk tro på fremtiden og potentialet i virksomheden udvider Consortio IT ApS ejerkredsen, forstærker bestyrelsen og investerer i fremtiden med nyt domicil.

Efter at Consortio IT startede op i september 2016, er ejerkredsen nu blevet udvidet med SELF ApS, der har købt 20%. SELF ApS er ejet af Jesper Schack og Bettina Bekke, der begge indtræder i bestyrelsen, med Bettina Bekke som bestyrelsesformand. Med Bettina og Jesper i bestyrelsen, tilføjes der ledererfaring og forretningskompetencer, som kan være med til at understøtte væksten og potentialet i Consortio IT. 

Allerede i dag har Consortio IT realiseret en kraftig vækst og fået godt fat i markedet indenfor levering og implementering af ERP-løsninger baseret på Microsoft Dynamics NAV (tidligere Navision).

Consortio IT har i dag flere end 30 kunder primært i Syddanmark og står i en gunstig situation med hensyn til at fortsætte væksten, idet der generelt er en øget fokus på digitalisering og optimering af IT-løsninger. Det er desuden lige lykkes at vinde den første kunde i Nordtyskland, hvilket ligeledes er et marked med kæmpe potentiale i forhold til digitalisering og implementering af moderne ERP-løsninger

Det strategiske fokus og de høje forventninger til fremtidig vækst har også resulteret i, at Consortio IT pr. 1. december flytter ind i nye og større lokaler på Kongevej 28. Der søges samtidigt aktivt efter nye medarbejdere, der sammen med det eksisterende team på 10, brænder for at give kunderne den bedste service i branchen og som også kan begå sig på det tyske marked.

Consortio IT ApS er stiftet af Claus Rasmussen, Søren Krog Nielsen og Derk Bernhard i september 2016. For yderligere information kontakt venligst Søren Krog Nielsen eller Claus Rasmussen.

Den 1. oktober havde JysdskeVestkysten en god artikel om det nye setup som du kan læse her:

Succesfuldt it-firma får mere plads

 

 

Consortio IT flytter 1. december til Kongevej 28 i Sønderborg

Vi kan afsløre, at vi de seneste måneder har været i forhandling vedr. et fremtidigt lejemål, og vi er glade for nu at kunne meddele, at vi har underskrevet kontrakt på nyt lejemål på kongevej 28 i Sønderborg. 

På vores kommende adresse får vi mere plads og super faciliter, og får mulighed for fortsat at vækste og tilbyde gode rammer til vores medarbejdere og kunder.
Vi kommer til at dele én etage i bygningen med virksomheden ”nyit.dk”, hvor vi ser mange gode synergier hos vores kommende nabo, da vi med ”nyit.dk” har et naturligt overlap mellem vores og deres IT-ydelser. Vi forventer at flytte ind på Kongevej 28 den 1. december - mere om dette projekt følger i de kommende måneder.

 

Consortio IT ApS i JyskeVestkysten

Consortio IT er både meget stolte over og glade for at kunne dele 2 artikler, fra dagens JydskeVestkysten.

Artiklerne ser lidt tilbage på de første 18 spændende og succesfulde måneder i Consortio regi, hvor vi har fået slået vores navn godt fast som Microsoft Dynamics NAV hus, og desuden er der lidt om det netop offentliggjorte regnskab samt fremtidens ambitionsniveau, hvor vi ser meget frem til at byde endnu flere kunder og medarbejdere velkommen til Consortio IT - følg linket og læs om, hvor godt vi er kommet fra start:

Artikel JyskeVestkysten

Vi vil samtidig gerne benytte lejligheden til at takke vores nuværende kunder, samarbejdspartnere og Microsoft for tilliden, opbakningen og samarbejdet - vi imødeser nogle begivenhedsrige år sammen med jer.

 

 

Microsoft NAV og C5 - GDPR opdatering

I forbindelse med udrulningen af Persondataforordningen/GDPR d. 25. maj 2018 i hele Europa, har Microsoft som en del af den seneste hotfix pakke tilføjet en række udvidede funktioner til alle supporterede versioner af NAV og C5.

Denne ændring og de nye funktioner muliggør, at NAV og C5 kunder sammen med deres NAV partner/Consortio IT kan markere felter/oplysninger med klassifikationer, som så efterfølgende gør det muligt at trække de typer af personfølsomme data ud, som findes i ERP systemet (NAV eller C5).

Når disse data er markeret, kan man til en enhver tid redegøre for og synliggøre, hvilke personfølsomme data, som findes i ERP systemet. Derefter kan man sikre procedure for adgang via korrekt rettigheds setup, og styre hvem der har adgang til dette, sletningsprocedure etc.

Understøttede versioner af NAV:

Dynamics NAV 2015
Dynamics NAV 2016
Dynamics NAV 2017
Dynamics NAV 2018

 

Understøttede version af C5:

Dynamics C5 2014
Dynamics C5 2015
Dynamics C5 2016

Klassifikations oversigt som bliver mulig efter den nye update kan du finde her:

NAV GDPR klassifikationer

Skulle du have interessere for at læse nærmere omkring, hvad Microsoft gør i forhold til at sikre, at deres løsninger - deriblandt Dynamics NAV og C5 er klar til GDPR, findes yderligere info her:

Microsoft GDPR Blog

Er du interesseret i at høre mere om denne nye værdifulde hotfix pakke, der inkluderer støttefunktionerne ift. GDPR compliance, så tag endelig fat i os – vi hjælper og rådgiver meget gerne ift. spørgsmål, demoer og opgraderingsscenarier.

 

Dynamics NAV 2018 - hvad er der af nyt?

Hvis man kort skal opsummere, hvad Dynamics NAV 2018 har fokus på, så er det at have brugeren i centrum, og gøre daglige opgaver lettere og mere tilgængelige/automatiske, og så er underordnet, hvorfra man arbejder/hvordan man tilgår NAV og på hvilken platform.

 

Forbedret Integration

Efterhånden er der flere og flere virksomheder, som har valgt at bruge Office 365 som deres ”go-to” produkt til de daglige opgaver på kontoret. Derfor giver det også god mening, at Dynamics NAV snakker direkte sammen med disse produkter. Allerede med Dynamics NAV 2017 blev det lettere at arbejde med tilbud, ordre og faktureringsprocessen direkte fra Outlook, og i Dynamics NAV 2018 bliver det markant lettere at arbejde med ERP data i eksempelvis Excel, der nu giver mulighed for både at læse og editere data, som er født og lagret i Dynamics NAV. Dermed åbnes der nye døre i forhold til at arbejde mere struktureret med data i netop det system, som man selv måtte ønske.

Dertil kommer forbedret integration til Dynamics CRM, Microsoft Flow og ikke mindst Power BI, som gør det langt lettere at udnytte de forskellige andre Microsoft produkter sammen med et Dynamics NAV setup, både når løsningen er on-premise eller i skyen.

 

Arbejd - hvor du vil, og når du vil

Efterhånden som arbejdsmarkedet skifter, og der kommer flere og flere brugere som er digitale indfødte, så ændrer kravene sig også til virksomheders IT-systemer. Dette har Microsoft for længst erkendt, og de fortsætter deres udvikling af Dynamics NAV til at passe ind i denne nye mobile verden, hvor brugeren kræver og forventer, at kunne arbejde, hvor de vil, når de vil og på en platform efter eget valg. Alt dette uden at gå på kompromis med systemsikkerhed og håndtering af personfølsomme data.

Dynamics NAV 2018 indeholder en lang række forbedringer til den mobile klient og webklienten. Hele oplevelsen omkring preview og udskrift af rapporter er forbedret markant, og virker nu på alle platforme. Derudover er det nu muligt at personalisere brugeroplevelsen fra webklienten med ”drag and drop” og hurtigt at skifte rollecenter. Med Dynamics NAV 2018 har det aldrig være lettere at få tilpasset systemet til at opføre sig nøjagtigt, som den enkelte bruger ønsker, og webklienten er blevet et relevant alternativ til den installerede klient i rigtigt mange scenarier.

Big Data og AI

Big Data og AI er to af de mest hotte emner i stort set alle artikler og samtaler omkring fremtidens brug af IT-systemer og den generelle digitalisering.

Microsoft Dynamics NAV 2018 giver små og mellemstore muligheder adgang til unikke muligheder, som indtil nu har været forbeholdt løsninger til de helt store entreprisekunder.

Med let integration til Power BI, foruddefineret dashboards og direkte integration af Power BI i Dynamics NAV rollecenter og Pages, er det nu muligt at sammenkøre data fra ERP, andre interne og eksterne systemer i en platform. Hermed har man en helt unik mulighed for at lade data fra NAV og andre systemer flyde sammen i et, og blive præsenteret både direkte i Power BI eller i Dynamics NAV - alt efter, hvor man synes det giver mest værdi. Dertil kommer muligheden for at bruge Power BI features til at lave rapportering, ved bare at skrive spørgsmål i naturligt sprog, som så automatisk returnerer relevante data eller endda lade Power BI’s AI søge efter mønstre i virksomhedens data, for at få ny indsigt på måder, man ikke selv har tænkt på.

Med Dynamics NAV 2018 er det også muligt at integrere direkte med Cortana AI, som bla. kan bruges til billede genkendelse, der selv kan sætte attributter på varer, eller udfylde nøgledata på kontakter såsom alder og køn helt automatik - eller til at lave forecast på salg, cash flow eller lager via dataanalyser på tidligere perioders data.

 

Consortio IT er klar til at hjælpe

Consortio IT har i længere tid haft Dynamics NAV 2018 i hænderne, og er derfor også allerede nu klar til at hjælpe og rådgive i forhold til spørgsmål, demoer, opgraderingsscenarier osv.